30 Mart 2010 Salı

bavul hazırlamanın dayanılmaz ağırlığı

Bir son dakika insanı olarak "bavulumu rahat rahat gitmeme 2 gün kala hazırlarım, son günümde de eksik gedik var mı ona bakarım oh mis" şeklinde planlar yapmışken, bu güzel planlarım aile engeline takıldı.

Babamın yaklaşık 10 gündür ne zaman bavul hazırlama lafı geçse (10 gün önce bavul mu düşünülürmüş ya!) benim kendi bavuluma "aslında sığabileceğim" yönündeki polyanna inancını, hevesini kırmamak için bozmadım. Daha doğrusu ilk duyduğumda "Şaka mı? Mümkün değil!" der gibi oldum ama nasıl taşıyacaksın da o kocaman bavul da sen sığdıramazsan ben yerleştiririm eşyalarını da (sanki onlar yerleştirince bavul büyüyor!)vs vs minvalinde yemediğim zılgıt kalmadı. Ben de Ebru'dan acımasız gerçekleri bugüne saklamıştım. Tabii ki bugün benim güdük bavulum ortaya çıkınca onlar da denemeye bile gerek görmeden o bavula en az 4.5 ayın eşyalarının sığmasını beklemenin mantıksız olduğunu kabullendiler çok şükür. Ben 1 hafta/10 gün bir yere giderken zor sığıyordum ona yahu!

Neyse onların bavuluna el koymaya annemle babamı ikna ettikten sonra bu kez vakum derdi başladı. Şöyle ki zaten mevsimin abukluğundan dolayı oraya hem yazlık hem kışlık götürmek zorundayım. Biz de giysileri vakumlayıp koyalım bavula, yer kazanalım diye düşünmüştük. Benim "giysilerden" kastım bildiğiniz giyecek namına ne varsa hepsiydi efem ama annem sadece montlarımı ve kazakları vakumlamayı düşünmüş. Neyse ki giysilerin miktarını görünce o da acımasız gerçekleri fark etti. Şimdi odamdaki 3 dağ giysi yığını vakumlanmayı bekliyor.

Bu arada az önce bu 3 adet dağ ile tanışan babam bir kez daha kadınlar ve erkeklerin farkını gözlerimin önüne serdi sağolsun. Hayır bilen bilir öyle hiç üst baş düşkünü biri değilimdir, 3-5 sabit kıyafeti çevirir çevirir giyerim. Ama babamın "Bu kadar şey alma bence mesela iki kazak aynı renkse, benzer renkse birini alma!" demesi beni kilitledi, tepki veremedim resmen. Bir de zaten giysilerimin öyle gökkuşağı kıvamında olmadığı, hepi topu 3-4 renkten oluştuğu konusuna hiç değinmiyorum. Sadece "Ama baba onların giyileceği yer var giyilmeyeceği yer var" dedim ama "Valla bence gereksiz aynı renkten 2 üst" dedi ve mutlu hayatına geri dönüp beni dağlarımla baş başa bıraktı.

Bavul hazırlarken kimseyi bu işe karıştırmayın efem. Kıssadan hisse.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder